dinsdag 20 november 2012

Storen op eigen risico...


Ik heb best een leuk leven, al zeg ik het zelf. Woon met een lieve man op een mooie plek in een fijn huis. Ik heb een goede baan die zorgt voor inkomen en uitdaging. En ik heb twee mooie kinderen die het op school goed genoeg doen om me geen zorgen te hoeven maken. We zijn alle vier gezond,

En zolang als ik leef heb ik een schulpje. Een prachtplekje, helemaal voor mij alleen. Het is er niet mooi maar dat hoeft ook niet. Het is er lekker warm dat is belangrijker. En nog belangrijker: daar komen de muren niet op me af.

Want meestal wil ik onder de mensen zijn, genietend van aandacht, grapjes maken, een ander laten lachen. Maar soms zomaar, zonder waarschuwing vooraf, slaat de stemming om. Dan heb ik even genoeg aan mezelf. Dan wil ik geen meningen van anderen, dan hoef ik geen aandacht. Dan wil ik gewoon even alleen gelaten worden.

Dat zijn de momenten dat het kleine lampje van mijn schulpje naar me lonkt. Dan gaat de telefoon uit, de lijnen dicht, het licht laag en de deur op slot. Dan kruip ik in mijn hoekje van de bank met een kop thee, een boek en een dekentje.

En met heel groot “niet storen” in mijn aura gegraveerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten